Categorii de servicii conexe marketingului online si ce ar trebui sa „bifeze” acestea
Marketingul online, cunoscut si ca marketing digital sau, in engleza, e-marketing, desemneaza in ziua de azi o varietate de optiuni extrem de ofertanta in ceea ce priveste promovarea pe Internet. Datorita acestei varietati, care presupune diferite tehnici si instrumente, majoritatea brandurilor se preteaza publicitatii digitale – care poate fi combinata cu publicitatea traditionala sau chiar o poate inlocui pe aceasta din urma, in unele cazuri.
Astfel, atat brandurile care iau forma magazinelor online, cat si paginile web de prezentare specifice segmentului de servicii pot beneficia cu succes de campanii de marketing online. Mai mult decat atat, inclusiv persoanele publice apeleaza la promovarea imaginii lor in mediul digital, prin intermediul conturilor de social media si a site-urilor/blogurilor detinute, acest fenomen numindu-se personal branding.
Drept urmare, datorita varietatii de canale de promovare amintite la inceput, corelate cu varietatea de beneficiari ai marketingului online, agentiile din domeniu si-au largit orizonturile, incluzand in oferta lor servicii integrate si reorientandu-se catre o directie multivalenta in ceea ce priveste aria de activitate.
Spre exemplu, iata ce declara reprezentantii iAgency.ro, o agentie de marketing online cu rezultate considerabile, care a evoluat de-a lungul timpului, odata cu trendurile si nevoile clientilor sai: „Pana in urma cu 5-6 ani, eram o agentie cu activitate strict in domeniul SEO. Astazi, insa, aceste servicii moderne implica o mare parte din tot ceea ce inseamna marketingul online, asa ca ne-am adaptat. Ca atare, concepem strategii de marketing multivalente, pentru a oferi rezultate semnificative si de lunga durata.”
Asadar, care ar fi si ce ar trebui sa „bifeze” categoriile de servicii conexe marketingului digital, oferite de o agentie „multivalenta”?
-
Optimizare SEO
SEO (Search Engine Optimization), componenta de baza a promovarii SEM (Search Engine Marketing), se refera la promovarea pe Internet prin intermediul motoarelor de cautare, presupunand optimizarea site-urilor (magazine online sau pagini de prezentare) in acest sens.
-
Analiza business
-
Audit SEO
-
Creare strategie
-
Link building
-
Copywriting
-
Raportarea activitatii
-
Content Marketing
Aceasta categorie desemneaza producerea de continut de calitate, fie optimizat SEO, fie nu, care include mesajele promotionale si de pozitionare a imaginii unui brand, contribuind la construirea identitatii de marca si atragand brand awareness.
-
Advertoriale
-
Comunicate de presa
-
Realizare trust mark-uri
-
Descrieri de categorii
-
Bloguri/Vloguri
-
Continut social media
-
Social Media Marketing
Prezenta pe retelele de socializare este cu siguranta un must-have in materie de marketing online si, probabil, una dintre cele mai accesibile si deja ''basic'' modalitati de promovare. Practic, cu ajutorul unui cont gratuit, oricine se poate promova in mediul virtual, de la persone juridice si pana la persoane fizice. In definitiv, astfel au aparut si influencerii, care din simpli utilizatori s-au transformat in „branduri personale”.
Din perspectiva unei agentii, insa, lucrurile sunt mult mai profunde, iar Social Media Marketing presupune etape importante.
-
Audit social media
-
Analiza competitie
-
Research audienta
-
Stabilire continut
-
Analiza indicatorilor de performanta
-
Raportarea activitatii
-
Campanii Pay Per Click (PPC)
Deseori combinate cu procesul de optimizare SEO, campaniile de reclame platite presupun si ele anumiti pasi strategici.
-
Definirea strategiei
-
Research cuvinte cheie
-
Conceperea anunturilor
-
Setarea campaniei de PPC
-
Tracking si masurare campanie
-
Raportarea activitatii
0 Comentarii